Atostogos kiekvienam yra ypatingai svarbus metas – norisi pailsėti, leisti sau daugiau nei įprastai, nesirūpinti rimtais dalykais.
WWF 2018 m. birželio mėn. ataskaitoje nurodoma, kad daugiau kaip 200 mln. turistų apsilankančių Viduržemio jūros regione kasmet vasaros metu sugeneruoja apie 40 % plastiko, kuris patenka į jūrą.
Turizmas sudaro 10 % pasaulinio bendro vidaus produkto ir sukuria 1 iš 10 darbo vietų pasaulyje.
Kai kurie kelionių organizatoriai imasi ypač tvarių žingsnių – sudaro keliones taip, kad padėtų keliautojams atsisakyti vienkartinių įpročių. Pavyzdžiui, Responsible Tourism savo internetinėje svetainėje siūlo „no single-use plastics“ sekciją, o Undiscovered Mountains siūlo „plastic-free“ keliones.
Nors tvarios iniciatyvos įkvėpia kitus turizmo industrijos žaidėjus, plastiko taršos mastas reikalauja bendrų pastangų – sukurti standartus, kurių asociacijos nariai privalėtų laikytis.
Be pramonės iniciatyvų, keliautojai taip pat gali padėti sumažinti poveikį. Pasaulio kelionių ir turizmo taryba paragino keliautojus iki minimumo sumažinti savo plastiko pėdsaką, atliekant keturis paprastus dalykus:
PASIIMTI DAUGKARTINĮ VANDENS BUTELIUKĄ
TURĖTI SULANKSTOMĄ MEDŽIAGINĮ PIRKINIŲ MAIŠELĮ
ATSISAKYTI VIEŠBUČIUOSE SIŪLOMŲ PLASTIKINIŲ, KELIONINIO DYDŽIO PRAUSIMOSI PRIEMONIŲ
IŠSIAIŠKINTI, KUR YRA RŪŠIAVIMO KONTEINERIAI
Tai – maži bei paprasti žingsneliai, tačiau jeigu kiekvienas iš 1.3 mlrd. pasaulio keliautojų juos žengtų, poveikis būtų labai didelis.
#CupCup